28 Mayıs 2016 Cumartesi

Yeniden Roma, Floransa ve Pisa (Çocuklarla) - 4. Gün : 17 Mayıs 2016

Günübirlik Floransa ve oradan Pisa için beklediğimiz gün geliyor.

Duomo ve biz
Floransa biletlerini 4 ay öncesinden alıyoruz. Hızlı tren biletleri 4 ay öncesinden satışa çıkıyor ve satış durumuna göre zaman yaklaştıkça pahalanıyor. Biletlerin satışa çıktığı site burası. Roma Termini'den Firenzi S.M. Novella istasyonuna biletlerimizi sabah 7.50'de gidiş, akşam 21.08'de dönüş olacak şekilde alıyoruz. 2 yetişkin 1 çocuk için toplam 100 Euro veriyoruz. Bu fiyat aslında pahalı, kış ayında gittiğimizde 2 kişi gidiş dönüş 36 Euro vermiştik, ama ne yapalım yüksek sezon böyle. Floransa-Roma arası 1,5 saat sürüyor. Ancak regional trenler kullanılırsa bu süre 3,5 saate kadar çıkabiliyor.

Pisa için bilet almıyoruz önden. Onun fiyatları sabit ve regional trenler gidiyor. Yer numarası da yok. Ancak trenlerin yolculuk süresi çok değişiyor. Pisa için saatlerimizi en kısa süren trene göre ayarlıyoruz. Her trenin süresi Trenitalia sitesinde yazıyor. Biz 49 dakika süren 11 trenini tercih ediyoruz. Yine aynı sürede dönen 15.12 treni ile de dönme niyetimiz var. Bilet fiyatı sabit 8.40 Euro. Floransa treni için Eda'ya bilet almıştık, yerler numaralı diye ama bu tren için bilet almıyoruz. 4 yaş altına bilet zorunluluğu yok zaten.

Bu arada  Floransaya varır varmaz, istasyondan çıkmadan Pisa trenine binmek de mantıklı bir seçenek olabilir. Ancak hem biz arada kızlara hava aldıralım, yoldan çok bunalmasınlar istedik, hem de en hızlı giden tren 11'deydi. Ayrıca yarım saat garda oyalanmak gerekecekti.

Dönelim, sabaha...

Sabah 7.10'da evden çıkıyoruz. Ahh çocuksuz günler. Evimiz Terminiye 3 istasyon uzaklıkta ama biz trene zor yetişiyoruz. Zira pusetleri kaldır indir, istasyonda in çık vs epey vakit alıyor.

Trene biniyoruz ve diğer yolcular için zor bir 1,5 saat başlıyor. Yahu neden ikisi de ağlıyor! Uzunca bir süre iki vagon arasındaki boşlukta vakit geçiriyoruz, boşuna almışız biletleri. Neyse yol çok uzun değil Allah'tan. 9.20'de Floransa'dayız. Daha istasyondan inmeden Pisa için biletlerimizi de makinadan alıyoruz. 11'e kadar şöyle bir dolaşıp yeniden istasyona döneceğiz.

Republic meydanında atlı karınca
İstasyondan çıkınca şehre doğru ilerliyoruz. Soldaki yoldan gidince (Via Panzani) doğrudan Doumo'ya çıkıyor. Biz sağdaki yoldan gidiyoruz. (Via degli avelli) Yol üstünde bir kahveciden elimize kahvelerimizi alıp yürümeye devam ediyoruz. Santa Maria Novella meydanına varınca rastgele bir ara sokağa dalıyoruz. Bu sokak bizi Via Degli Strozzi'ye çıkarıyor. Yanımızda Strozzi sarayı var (Ki günümüzde vergi dairesiymiş) karşımızda ise Republic Meydanı ve Floransa gezimize damgasını vuran Atlı karınca var.

2 tur atlı karıncadan sonra (1 biniş 1 Euro idi) devasa Duomo'ya doğru ilerliyoruz. İçeriye girip hızlı bir tur atıyoruz. İçeride sürekli sessiz olunması için uyarıyorlar.

Duomo
Saat zaten 10.30 oldu bile. Dev katedralden istasyona doğru yola çıkma zamanı (arası yürüyerek 10 dakika bile yok, ama çocukla ne kadar sürer belli olmaz)

İstasyona varınca ekranlardan 11 Treninin peronuna bakıyoruz. 11'de tek tren var ve başka yere gidiyor. Görevliye soruyoruz, evet bizim trenimiz o, Pisa'dan geçiyor. Biletimizi sarı makinalardan geçerli hale getiriyoruz. (Hızlı tren için bunu yapmaya gerek yoktu)

Pisa'ya giden 2 katlı trenimiz oldukça konforlu
Tren oldukça konforlu. Daha önce bindiğimiz banliyö trenleri gibi değil. İki katlı. Bebek arabasına uygun bir yere yerleşip Pisa için yola çıkıyoruz. Yol emzirme, alt değiştirme vs ile geçiyor zaten.

Saat 12'ye geldi. Benim büyük kızın nereden ne arıza çıkaracağı belli değil. Artık uyuması lazım ama uyumuyor.

Pisa'ya vardığımızda (Pisa Centrale) kuleye kadar 2 km bir mesafe var. Bloglarda okuğumda sanki 2 km otoban kenarı gibi bir yoldan yürüyeceğimizi düşünmüştüm. Oysaki aradaki 2 km keyifli bir caddeymiş. İtalya caddesinden (Corso Italia) nehire doğru ilerliyoruz. Cadde arabalara kapalı, sağlı sollu bilindik markalar ve cafeler var.  Nehirden karşıya geçip yürümeye devam ediyoruz. Eda sabrımızı zorluyor, yemek yemeğe uygun bir yer de bulamadık daha. Artık kuleye az bir mesafe kalınca bahçe içinde Cafe Miami diye bir yer görüp çok da sorgulamadan oturuveriyoruz.
Mucizeler meydanında yer alan Pisa kulesi ve Katedral

Kredi kartı geçmeyen bu yerde yine lazanya, makarna ve pizza söyleyip değişe değişe yiyoruz. Eda'nın kıçındaki kurtlar yüzünden fazla oturamadan kuleyi görmek için kalkıyoruz. Kuleyi gördüğümüz an ise Eda sızıyor! Oysa ne merak ediyordu.
beni çok heyecanlandıran eğik kule
Hep adını duyduğum resmini gördüğüm bu kule nedense çok heyecanlandırıyor beni. Biraz çevresinde takılıyoruz, ama güneş yakıcı, Eda da uyumuşken şöyle biraz oturup keyif yapalım istiyoruz. Zaten çok vakit yok, Pisa'ya toplam 3 saat ayırmıştık. Geldiğimiz yolu gerisin geri yürümemek için bu sefer kulenin diğer tarafından nehire doğru yürümeye başlıyoruz.

Nehirden sonra yineVia İtalia caddesinden devam ediyoruz. İstasyon tam karşımızda 5 dakikalık mesafede, bizim 25-30 dakikamız kaldı 3.12 trenine. Ve tam bu sırada ben telefonumun olmadığını fark ediyorum. Serkan koşarak öğle yemeğini yediğimiz cafeye gidiyor, telefonumu alıyor, istasyona koşuyoruz trene biniyoruz ve tren kalkıyor! Bizim keyif de yalan oluyor.

49 dakikanın sonunda yeniden Floransa'dayız. Eda yeni yeni uyanmaya çalışıyor. Rebuplic meydanına doğru ilerliyoruz. Bir tuvalet krizini Caffe Donini sayesinde atlatınca, ayıp olmasın diye oraya oturuyoruz. Böylece italya turumuz sırasında içtiğim en güzel Aperol Spritz'i de içmiş oluyorum. Meydanı izleyerek içkilerimizi içiyoruz.

Sonra Eda'ya söz verdiğimiz gibi dön babam dön atlıkarınca...

Pitti Sarayı
Sonrasında eski köprüye doğru ilerliyoruz. Köprünün üzerinde sadece kuyumcular var. Dükkanları pas geçiyoruz. Köprüyü geçtikten sonra az ilerisi Piti Sarayı var. Bu devasa saraya uzaktan bakıp yeniden köprüye dönüyoruz. Bu sarayın arkasında Baboli bahçeleri de var aslında. Kızlarla oraya girmek iyi fikir olabilirdi ama hem saat ilerledi, hem de gerçekten yorgunuz.

Buradan Signoria meydanına ilerliyoruz. Bu meydana doğru giderken Uffizi Galerisi var sağımızda. Buraya koca bir gün ayırmak lazım. Kızlarla olacak iş değil.

Signoria meydanında heykeller
Signoria meydanı oldukça hareketli. Meydanda bir çok heykel var. Ayrıca Davut heykelinin replikası da burada yer alıyor. Orijinali Accademia'da bulunuyor. Daha önceki Floransa gezimizde heykeli görmüştük, gerçekten görülmeye değer.

Eda'ya hazırladığım İtalya Rehberinden Heykel bulmaca oyunu.

Eda'ya gelmeden önce İtalya Rehberi hazırlamıştım. Onun anlayacağı şekilde gideceğimiz yerleri anlatmış ve gideceğimiz yerlerle ilgili bazı etkinlikler hazırlamıştım. Kitap en çok açık hava müzesi gibi bu meydanda işe yaradı. Kitaba koyduğum heykelleri meydanda bulmaca oynadık. Buldukça da atlı karınca turu kazandı. Gerçekten güzel vakit geçirdik.

E madem söz verdik, o zaman yeniden atlı karınca.

Bu arada meydan iyice hareketlenmiş. Şarkı söyleyen bir kadın da tüm meydanın havasını değiştiriyor. Eda da bu neşeye ortak oluyor ve dans etmeye başlıyor. Bunu gören Nil kıkır kıkır... Sanırım Floransaya ilişkin en çok bu dakikaları ve daha önce yine bu meydanda içtiğim aperolü hatırlatacağım.

Dönüş yolunda yeniden katedralin önünden geçiyoruz, ki zaten burada her yol buraya çıkıyor.
Saat artık 7.30. Bizim trenimizin kalkmasına 1,5 saat var, amacımız akşam yemeği yemek. Ama pizza ve makarna yemekten sıkıldık. Biraz da yorgunuz. Kızların uyku vakti geliyor, ya da en azından biz öyle sanıyoruz. O yüzden güzel bir yemek yemek yerine istasyona doğru dönüp İstasyon karşısındaki McDonalds'ta akşam yemeğimizi yiyor ve trenimize biniyoruz.

Kızlar uyuyana kadar neredeyse biz uyuyacağız, inatla uyumuyorlar. Yorgunluktan perişan haldeyiz. Ne zaman ki kızlar uyuyor biz ayılıyoruz :) Psikolojik herhalde. Termini'den otele nasıl döneceğimizi düşünüyoruz. Taksiye binsek, pusetlerinde uyuyan çocukları kaldırmak lazım. Metro ile Spagna'ya gitsek merdivenler indi bindiler gözümüzde büyüdü. E yürüyelim o zaman...

Termini'den önce Roma'daki Republic meydanına doğru gidiyoruz. Oradan Venezia Meydanına doğru ilerliyoruz. Venezia'dan Via del Corso'ya kıvrılıp sonra da gece görmek için Aşk Çeşmesine gidiyoruz.
Aşk çeşmesi
Buraya en son gece geldiğimizde ben Eda'ya 7 aylık hamileydim. Şimdi Eda 3 yaş 2 aylık, ve kardeşi 8 aylık. Vay anasına!

Bunu kutlamak için dondurma zinciri Blue Ice'dan tavsiye üzerine Hindistan Cevizli dondurma yenir bence. Serkan yoğurtlu da alıyor. Ve böylece Roma'da bayıldığımız ikinci dondurmayı da yemiş oluyoruz.

Artık otele vardığımızda saat gece yarısını geçiyor. 2 küçük çocukla 4 trenle 3 şehir gezdiğimiz bir gün oldu. Dinlenme zamanı...