21 Ocak 2016 Perşembe

Bebekle Seyahat - Bölüm 3: Yeme İçme


Yeme içme konusu biraz anneye biraz bebeğe özel. Kimi bebek kendisi yerken (benim kızım), kimi püreden başka bir şey yemez. kimi anne çok özenliyken kimi anne aman 5 gün yeme düzeni bozulsa da bir şey olmaz der (ben) Dolayısıyla ben sadece kendi tecrübemi anlatabilirim burada.

Eda ilk seyahatinde henüz 7,5 aylıktı. Ek gıdalarla 2,5 aydır haşır neşirdi, anne sütü de alıyordu. Kahvaltısını bulamaç yapıp veriyordum. Dişleri olmamasına rağmen bir şeyler özellikle meyva kemirmeyi seviyordu. Günde bir öğün de yoğurt yiyordu.

Kahvaltı mühim mevzu. 

Henüz ek gıda ile yeni tanışmaya başladığında gittiğimiz otelde kahvaltı yoktu. Zaten tuzsuz peynir falan zor işti. O yüzden sütaş süzme peynir 250 gr'lık peyniri tam yola çıkmadan önce valize attım. Otele kadar yaklaşık bir 8 saat dışarda kalmış oldu ama bozulmadı, sorun olmadı. Ayrıca Uno çok tahıllı ekmek de aldım valize. 5 dilim. aventin saklama kaplarından 3-4 tane attım valize. Birinin içine de biraz pekmez koydum. Tabi bunları ezmek karıştırmak için de çatal. geceden peynirinden yiyeceğini kadarını avent kabın içine suya koyuyordum. Sabah da içine ekmek, pekmez koyup bulamaç yapıyordum ve öylece yanıma alıyordum. Biz kahvaltı ederken o da kahvaltısını ediyordu. 
Diğer seyahatlerimizde artık bulamaç ve tuzsuz yeme mevzusu bittiği için otelin kahvaltısında ne varsa onu yedi. Kahvaltılarımız genel olarak sorun olmadı. 

E bu çocuk üçgen sandviç mi yiyecek oralarda?  

Valla onu da yediği oldu ama özellikle ilk 1,5 yılında yanımızda ya kavanoz mama ya da hipp'in çocuk yemeklerinden taşıdık. Ola ki yedirecek hiç bir şey bulamadık. Kavanoz mama verdik. 1 yaşından sonraki seyahatlerde işimiz daha kolaydı. En zoru 7,5 aylık olduğu seyahat diyebilirim. 

Ondan sonrakiler rahat, italya'da bizimle bol bol makarna ve peynirli pizza yedi mesela.

İlk gün alışveriş günüdür.

Otele eşyaları bırakıp da çevreye keşfetmeye başladığımızda bulduğumuz ilk marketten meyve aldık hep Edaya. Hatta ilk seyahatimizde yanımızda cam rende bile vardı. Yanımızda getirdiğimiz bıçakla kesip rendeledik. Ya da muz alıyorduk.

Diğer seyahatlerde artık kendisi yiyebiliyordu, o yüzden eline verip duruyorduk. Böylece arabasında da oturuyordu. 

Pardon, mama sandalyesi alabilir miyiz? - O neydi ya!?! 

Henüz sandalyede otursa da masaya ulaşamayacak ya da sandalyede bile oturamayacak kadar küçükken sık sık mama sandalyesi istedik oturduğumuz yerlerde. Barselonada hiç sorun olmadı, ancak Portekiz bu konuda felaket! Hiç bir yerde mama sandalyesi bulamadık. Mama sandalyesi bizim için olmazsa olmazdı çünkü bu hareketli çocuğa oraya hapsetmezsek yemek yememiz de yedirmemiz de mümkün değildi. Bir sonraki seyahate hazırlıklı gittik (Milano-Venedik) Polar Gear portatif sandalte yükselticisi aldık. Bu küçük çanta sıradan bir sandalyeyi mama sandalyesine çeviriyor. Küçük bir yüksektici ve emniyet kemeri gibi düşünün. Yanınızda ekstra yük aslında ama biz pusetin altına attık, ihtiyaç oldukça çıkardık. O dönemde aklıma gelmeden bir şeyi sonradan internetten gördüm. Kanguruları da portatif mama sandalyesi olarak kullanabiliyormuş anneler. 

Yoğurt-süt-meyve varsa dert etme

Taşıması daha kolay diye genelde Türkiye'den kuru meyveler aldık yanımıza. Özellikle kuru üzüm çok seviyor kızım, ara öğünleri eline tutuşturulan kuru/yaş meyveler ile yaptı. 
Kutu sütleri de pipetiyle veriyorduk, arabasında otururken içiyordu. Otelden yürüttüğüm yoğurtları da yine parkta bahçede otururken yediriyordum. 
İlk seyahatimizde doktorumuz ev yoğurdu veremeyeceğimiz için ve beslenmesi biraz aksayacağı için tahıllı kaşık maması tavsiye etti. Ancak anne sütü bolsa bence buna gerek yok. Yoğurt yerine anne sütü de alabilir. 

Abur cubur kurtarıcıdır

Valla öyle. Yani tabi şimdi bilinçli anne falan olmak lazım ama senede 2-3 defa 5 günlük seyahate gitmişiz, biraz da rahat etmek lazım. Çubuk kraker, balık kraker, en mini mini paketlerde haribo ve dondurma bizi hep kurtardı. 

Yemek dışında ne gerekir?  

Orada ihtiyaç olabilir diye valize attığım diğer ihtiyaçlar ise şu şekilde.
  • Kuzu bebe mama önlüğü, şiddetle tavsiye ederim. Silikon olduğundan silip silip çantasına atıyorsun. Gitmeden önce kullan-at önlükleri de araştırmıştım ama bu kesinlikle daha iyi ve sevimli. 
  • Yukarıda bahsettiğim gibi Aventin saklama kapları yine küçük aylarda avantaj sağladı.  
  • Bebek çantasına 3-5 tane buzdolabı poşeti atmak da iyi oluyor. 
  • Bebek kaşığı-çatalı da lazım. Garsonları bulup da küçük çatal bıçak istemek eziyet. 
  • Ben yanıma bir de meyve bıçağı alıyordum. Hem otelde olmuyor diye hem de gün içinde meyve kesip vermem gerekirse diye. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder